본문 바로가기
Languages/TOEFL

[TOEFL][Writing] Template for Q1

by ICHBINLUCAS 2023. 8. 9.

[Generated by ChatGPT]

 

---

**Integrated Writing Template**

The lecture and reading passage present conflicting perspectives on [main topic of the discussion]. The speaker challenges key assertions made in the reading passage, shedding doubt on its claims and proposing alternative viewpoints.

The reading passage posits that [specific point from reading], supported by [supporting information from reading]. In contrast, the lecturer contests this notion by emphasizing [counterargument from lecture], based on [evidence or reasoning from lecture]. This discrepancy highlights the complexity of the topic and suggests that [main topic] may not be as straightforward as initially presented in the reading.

Additionally, the lecture introduces a perspective that contradicts the reading's assertion on [related point from reading]. While the reading suggests [reading's viewpoint], the speaker underscores [lecture's counterargument], illustrating [evidence or reasoning from lecture]. This contradiction between the two sources underscores the need for a more nuanced understanding of [main topic].

Furthermore, the lecture addresses [additional point from the lecture] in direct contrast to the reading's view on [related point from reading]. The reading contends [reading's perspective], whereas the lecturer argues [lecture's counterpoint], substantiated by [lecture's evidence or reasoning]. This variance highlights the intricacies of [main topic] and prompts a deeper examination of the subject.

In conclusion, the lecture and reading passage offer divergent viewpoints on [main topic]. The lecture's arguments challenge and cast doubt on the specific claims made in the reading, emphasizing the need for critical evaluation and a comprehensive understanding of [main topic].

---

This template is designed to provide you with a concise yet comprehensive structure for your integrated writing response while incorporating advanced vocabulary and sentence structures. Remember to adapt it with specific content from the lecture and reading passage for each question format.

 

[My version]

 

The lecture and reading passage present conflicting perspectives on [main topic of the discussion]. The speaker challenges key assertions made in the reading passage, shedding doubt on its claims and proposing alternative viewpoints.

The reading passage posits that [specific point from reading], supported by [supporting information from reading]. In contrast, the lecturer contests this notion by emphasizing [counterargument from lecture], based on [evidence or reasoning from lecture]. 

Additionally, the lecture introduces a perspective that contradicts the reading's assertion on [related point from reading]. While the reading suggests [reading's viewpoint], the speaker underscores [lecture's counterargument], illustrating [evidence or reasoning from lecture]. 

Furthermore, the lecture addresses [additional point from the lecture], direct contrasting the reading's view on [related point from reading]. The reading contends [reading's perspective], whereas the lecturer argues [lecture's counterpoint], substantiated by [lecture's evidence or reasoning].

This discrepancies highlight the intricacies of the topic and suggest that wave farms may not be as straightforward as initially presented in the reading. And the contradiction between the tow sources underscores the need for a more nuanced understanding and deep examination of [Main Topic]. (about 183)